Ανανεωμένο Mitsubishi ASX

Print Friendly and PDF

H τέχνη του απλού στα καλύτερα της, στο ανανεωμένο προσθιοκίνητο crossover της Mitsubishi με ατμοσφαιρικό (!) βενζινοκινητήρα 1.6lt/117PS και 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Για να πας κόντρα στο ρεύμα πρέπει εκτός από τόλμη να έχεις και χάρη. Η Mitsubishi με το ASX πάει εντελώς αντίθετα με το ρεύμα της εποχής: Προσθιοκίνητο, με ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6lt, με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο. Αυτή ήταν πριν χρόνια η βασική προσέγγιση των κατασκευαστών, σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία προσφέρει υπερτροφδοτούμενους κινητήρες, από 1.0lt – 1.4lt.

Στη Mitsubishi ποντάρουν στην απλότητα της κατασκευής και προσφέρουν ένα σύνολο που κοστίζει λιγότερο και καίει λιγότερο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει εξελιχθεί στα όρια ενός ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα με την υπάρχουσα τεχνολογία. Διαθέτει μπλοκ αλουμινίου, τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού Μivec, σύστημα Auto Stop&Go που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Ο κινητήρας ενεργοποιείται εκ νέου όταν ο οδηγός πατήσει το ποδωστήριο συμπλέκτη. Η κατανάλωση των 11 ευρώ/100km που καταγράψαμε σε πραγματικές συνθήκες με κίνηση κυρίως μέσα στην πόλη είναι εντυπωσιακή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συντελεί στην προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί οικονομικά τόσο ο εντυπωσιακά γραμμικός και ομοιογενής χαρακτήρας του κινητήρα όσο και η ένδειξη αλλαγής ταχύτητας στην οθόνη πολλαπλών λειτουργιών. Ο κινητήρας πληροί προδιαγραφές ρύπων Euro 6.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 215/70/16 και η συμπεριφορά του σε λακκούβες/ανομοιομορφίες του οδοστρώματος ήταν ομοιογενής. Η ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson μπροστά και αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στη καμπίνα επιβατών δεν περνά τίποτα στις αντιδράσεις του τιμονιού ούτε στην έδρα του καθίσματος. Με τέρμα γκάζι και μικρή σχέση στο κιβώτιο το ASX θα σπινάρει στιγμιαία του εμπρός τροχούς του μέχρι να παρέμβει στο σύστημα αντισπιναρίσματος που είναι άμεσο και διακριτικό στη λειτουργία του.

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1.6lt διακρίνεται για τη γραμμική, πολιτισμένη λειτουργία του και τη χαμηλή κατανάλωση.Στη καμπίνα επιβατών δεν περνά τίποτα στις αντιδράσεις του τιμονιού ούτε στην έδρα του καθίσματος. Με τέρμα γκάζι και μικρή σχέση στο κιβώτιο το ASX θα σπινάρει στιγμιαία του εμπρός τροχούς του μέχρι να παρέμβει στο σύστημα αντισπιναρίσματος που είναι άμεσο και διακριτικό στη λειτουργία του.

Έχει τον τρόπο του, σε κατακτά με την απλότητα του το ASX. Κάθεσαι ψηλά, έχεις πανοραμική ορατότητα και δεν χρειάζεται να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια για τα χειριστήρια. Μας αρέσει ιδιαίτερα το μηχανικό χειρόφρενο, το χειροκίνητο κιβώτιο που είναι άψογο στη λειτουργία του αλλά και το τιμόνι που προσφέρει καλή αίσθηση του δρόμου. Με υψηλό προφίλ στα ελαστικά το ASX λογικά γέρνει χωρίς να αγχώνει τον οδηγό.

Τα όρια του δεν είναι υψηλά αλλά δεν χρειάζεται, η συμπεριφορά του υπό πίεση είναι τυπικά υποστροφική. Το στήσιμο του είναι απόλυτα ταιριαστό με τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Το ASX θα κινηθεί άνετα και λόγω απόσταση από το έδαφος σε βατό χωματόδρομο. Χωρίς μεγάλο φορτίο το ASX κινείται χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά στο ρυθμό. Μπορείς να πας σβέλτα χωρίς ν’ αλλάζεις συνέχεια σχέσεις στο κιβώτιο. Φορτωμένο δεν έχει περιθώρια για ένα σβέλτο προσπέρασμα σε ανηφορικό επαρχιακό δρόμο. Εκεί ο οδηγός θα πρέπει να καταφύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων και να σχεδιάσει καλά την κίνησή του.

Στο εσωτερικό του θα βολευτούν άνετα 5 ενήλικες ενώ ο χώρος αποσκευών έχει πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης (60:40 διαιρούμενο κάθισμα) που φτάνουν μέχρι τα 1206lt. Το ASX διαθέτει και multimedia κεντρική οθόνη 6.5 ιντσών με σύστημα πλοήγησης και σύστημα Bluetooth ενώ υπάρχει η δυνατότητα χρήσης συγκεκριμένων εφαρμογών μέσω του Smart Phone. Το ASX έχει 7 αερόσακκους, Hill Start Assist για εύκολο ξεκίνημα στην ανηφόρα και ηλεκτρονικά βοηθήματα: Active Stability Control (ASC), Traction Control (TCL). Η πιο πλούσια έκδοση Invite Plus διαθέτει επίσης φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας και δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια.

Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν υστερεί σε κάποιον τομέα. Έχει ως βασικό ατού την απλότητα στο χειρισμό, τη χαμηλή κατανάλωση και το χαμηλό κόστος χρήσης γενικά, την αγχολυτική μετακίνηση, την αξιοπιστία Mitsubishi και τη χαμηλή τιμή. Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να το δείτε προσεκτικά εφόσον ψάχνετε crossover. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος: Qashqai, 3008, Karoq, CHR, HRV, είναι μερικοί από τους σημαντικούς αντιπάλους του ASX.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Mitsubishi ASX 1.6lt/117PS

Κινητήρας: 1560 cc
Ισχύς: 117 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 15,7 kgm/4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,1 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 6,7 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Βάρος: 1.330 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.365/1.810/1.640 mm
Χώρος αποσκευών: 406/1206lt
Τέλη κυκλοφορίας: 157 €
Τιμή: Από 17.120

Πηγή: protothema.gr