Τουριστικά ρεκόρ και μακρινές αγορές

Print Friendly and PDF

• Η Κύπρος μαζί με την Ελλάδα μπορούν να προσφέρουν κοινά πακέτα σε ΗΠΑ, Κίνα, Ιαπωνία, κ.ά.

Βρισκόμενοι στο αποκορύφωμα της τουριστικής περιόδου βλέπουμε τις αφίξεις τουριστών και τα τουριστικά έσοδα να σημειώνουν αλματώδη άνοδο. Φέτος, αναμένεται ότι θα καταρρίψουμε ακόμα ένα ρεκόρ στον τουρισμό, με τις αφίξεις να πλησιάζουν τα 4 εκατ. τουρίστες. Οι πολύ θετικές αυτές εξελίξεις οφείλονται σε πολλούς λόγους, όπως εξωγενείς, εσωγενείς, συγκυριακούς, αλλά και σωστές κινήσεις από τον ΚΟΤ.
Για το 2018 και μετέπειτα θα πρέπει να κτίσουμε πάνω στα νέα επίπεδα τουριστικών αφίξεων, ώστε να συνεχίσει ο τουριστικός τομέας την αλματώδη ανάπτυξη του. Πέραν από τα στερεότυπα για ολοκλήρωση των έργων υποδομής, για λειτουργία του καζίνο και των μαρίνων, για ποιοτική αναβάθμιση των ξενοδοχείων μας, για καλύτερες τιμές και καλύτερη εξυπηρέτηση των τουριστών, θα πρέπει να προωθήσουμε και νέες ευφάνταστες ιδέες, ώστε να εξασφαλίσουμε τουρισμό και από άλλες μακρινές αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ, της Κίνας, της Ιαπωνίας, κλπ.

Για να γίνει αυτό, απαιτούνται πάρα πολλά, όπως βολικές αεροπορικές συνδέσεις, δυνατό μάρκετιγκ, ίσως διακρατικές συμφωνίες, ελκυστικά πακέτα για τους μακρινούς τουρίστες και άλλα. Όπως αντιλαμβανόμαστε, όλα αυτά απαιτούν χρόνο και χρήμα για να γίνουν, αφού μιλούμε για μακρινές αγορές. Η Κύπρος, από μόνη της, ίσως να μην μπορεί να ανταποκριθεί σε μια τόσο δύσκολη αποστολή, κάτι που φαίνεται από τη μέχρι σήμερα αδυναμία μας να φέρουμε μαζικά τουρίστες απ’ αυτές τις αγορές.

Μια εισήγηση που ίσως δίνει λύσεις σε όλα αυτά είναι να επιδιώξουμε να κερδίσουμε τουρίστες από τις χώρες αυτές, σε συνεργασία με την Ελλάδα. Αναλαμβάνοντας κοινή δράση, αφενός θα έχουμε μειωμένα έξοδα προσέγγισης αυτών των αγορών και αφετέρου πιο ελκυστικά πακέτα να προσφέρουμε στους μακρινούς τουρίστες. Αν για παράδειγμα, προσφέρουμε στους αμερικανούς ένα 15νθήμερο πακέτο που να περιλαμβάνει 10 μέρες στην Ελλάδα και 5 μέρες στην Κύπρο, σίγουρα θα δελεαστούν περισσότερο.

Οι δύο χώρες, λοιπόν, που φέτος σπάνε ρεκόρ στον τουρισμό και περίπου έχουν τις ίδιες ανάγκες για προσέλκυση μακρινών τουριστών, μπορούν να συνεργαστούν τόσο διακρατικά, όσο και επιχειρηματικά για να πετύχουν νέους κοινούς στόχους. Εκείνο που χρειάζεται είναι να εξεταστεί το πλαίσιο της συνεργασίας, να εντοπισθούν οι συγκλίσεις, να καθοριστεί η συνεισφορά της κάθε χώρας και να αναληφθεί μια κοινή εκστρατεία προς αυτή την κατεύθυνση.

Νομίζουμε ότι τόσο η Κύπρος, όσο και η Ελλάδα έχουν τη διάθεση για μια τέτοια συνεργασία, οπότε εκείνο που απομένει είναι να ξεκινήσουν οι διαδικασίες με στόχο το 2018 να έχουμε τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

ΙΩΣΗΦ ΙΩΣΗΦ

Print Friendly, PDF & Email