Το θέμα της δημοσιοποίησης θεμάτων των εξετάσεων σχολιάζουν βουλευτές, μέλη της Επ.Παιδείας

Print Friendly and PDF

Δεν υπάρχει πολιτική ευθύνη για το πρόβλημα που προέκυψε από την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, πριν από την έναρξη των εξετάσεων για το Νέο Σύστημα Διορισμών στην εκπαίδευση, των θεμάτων πέντε γνωστικών αντικειμένων (Θρησκευτικών, Πληροφορικής, Φυσικών Επιστημών, Χημείας και Φυσικής Αγωγής), είπε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννη.

Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, ο κ. Χατζηγιάννης είπε ότι η μεταρρύθμιση δεν τίθεται θέμα να τερματιστεί και δεν μπορεί από πλευρά τους να είναι θέμα ή απόφαση.

«Αν, λοιπόν, αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λάθος, το ανθρώπινο λάθος, για να τερματίσουν αυτό το οποίο διαχρονικά διεκδικούσαν, δηλαδή να ακυρώσουν τις εξετάσεις, νομίζω ότι πρέπει να είναι ειλικρινείς και να πουν στο λαό ότι αυτή είναι η πρόθεσή μας και όχι να αντιμετωπίσουμε ή να διαχειριστούμε το λάθος. Έχει γίνει λάθος. Ένα λάθος το οποίο μπορεί να έχει ανθρώπινο χαρακτήρα. Μπορεί να έχει πειθαρχική μορφή. Αυτό μπορεί, όμως, θα το καθορίσει η έρευνα η οποία διεξάγεται. Εμείς καλούμε αυτούς οι οποίοι θα διεξάγουν την έρευνα να διατρίψουν και να μας παρουσιάσουν στη λεπτομέρεια το πρόβλημα ή πως εξελίχτηκε αυτό το λάθος με σκοπό όχι μόνο να δώσουμε τιμωρίες, και πρέπει να υπάρξουν εκείνες οι επιπτώσεις στο άτομα ή στα άτομα τα οποία έχουν εμπλακεί, αλλά πάνω απ’ όλα αν χρειάζεται διόρθωση στους κανονισμούς, να το πράξουμε», σημείωσε.

Δεν υπάρχει, συνέχισε ο κ. Χατζηγιάννης, καμία πολιτική ευθύνη επί του θέματος.

«Ξεκάθαρα ο κανονισμός προβλέπει ότι την ευθύνη για τη νομιμότητα των εξετάσεων, την φέρει η τριμελής επιτροπή και η οποία καλείται όταν και εφόσον εμφανιστεί λάθος να γίνει διαχείριση αυτού του λάθους και εξού στη συνέχεια πάρθηκαν αποφάσεις στη βάση και της συγκεκριμένης Επιτροπής. Επίσης, και η Γενική Εισαγγελία είχε γνωματεύσει για το πώς έπρεπε να προχωρήσει, ώστε να μην υπάρχει νομικό πρόβλημα ή θέμα διεκδίκησης των οποιωνδήποτε σε βάρος της συνολικής διαδικασίας. Είναι ένα αποσπασματικό γεγονός, στο πλαίσιο της συνολικής εξέτασης και ως τέτοιο θα αντιμετωπιστεί. Λυπούμαστε πραγματικά, γιατί χιλιάδες υποψηφίων έχουν ταλαιπωρηθεί. Είναι έννοια δική μας να διασφαλίσουμε απόλυτα το αδιάβλητο αυτών των εξετάσεων. Η έρευνα θα δείξει, ωστόσο, αν ήταν με πρόθεση. Εμείς ήμασταν αυτοί οι οποίο βάλαμε μέσα στους νέους κανονισμούς πρόνοια για ποινικά αδικήματα. Δηλαδή, εάν και εφόσον διαπιστωθεί οποιοδήποτε αδίκημα, έχει και την ποινική μορφή», συμπλήρωσε.

 

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Γιώργος Κ. Γεωργίου, σε δηλώσεις του, είπε ότι παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας το αποτέλεσμα δεν τον δικαίωσε.

«Οι εξετάσεις εξελίχθηκαν σε ένα δραματικό φιάσκο. Για τον Υπουργό προείχε η υλοποίηση ενός εγχειρήματος για προεκλογικούς λόγους και όχι η διασφάλιση της αξιοπιστίας του θεσμού. Ζητήσαμε διερεύνηση κατά πόσο ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου ανταποκρίθηκε στα θέματα και αιτήματα που έθεσε ενώπιον του η Υπηρεσία Εξετάσεων για να ανταποκριθεί στο ρόλο της. Η διοικητική έρευνα την οποία διέταξε ο Υπουργός είναι ελλειμματική, καθώς δεν μπορεί να διερευνηθεί ο ίδιος. Χρήζει η παρέμβαση του Γενικού Εισαγγελέα για το διορισμό ερευνητικής επιτροπής για να εξετάσει συνολικά όσα έγιναν», πρόσθεσε.

Έχουν προβεί, συνέχισε ο κ. Γεωργίου, σε καταγγελίες προς τον Γενικό Ελεγκτή για διάφορες παρατυπίες και παρανομίες που περιήλθαν στην αντίληψη τους.

«Αναμένουμε την πλήρη διερεύνηση τους για να αποκατασταθεί η τρωθείσα αξιοπιστία του θεσμού. Συμπαραστεκόμαστε με κάθε τρόπο στους νέους ανθρώπους που έπεσαν θύματα των εγκληματικών αμελειών του Υπουργείου Παιδείας», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου, σε δηλώσεις του, είπε ότι η σκέψη τους είναι στους 6 περίπου χιλιάδες νέους επιστήμονες, οι οποίοι διεκδικούν μέσα από τις εξετάσεις ένα καλύτερο μέλλον και τους οποίους, η κυπριακή Κυβέρνηση έχει απογοητεύσει.

«Τους έχει κάνει να αμφιβάλλουν για την αξιοπιστία και τη δυνατότητα του κράτους να εγγυηθεί αδιάβλητες και αξιοκρατικές εξετάσεις, να εγγυηθεί το μέλλον τους. Η Κυβέρνηση είχε στη διάθεση της δύο ολόκληρα χρόνια για να ετοιμάσει τους Κανονισμούς και να προετοιμαστεί ακολούθως για αυτές τις εξετάσεις. Απέτυχε με τρόπο πρωτοφανή. Η όλη διαδικασία μετατράπηκε κυριολεκτικά, σε ένα τεράστιο φιάσκο. Σιγά σιγά άλλωστε, αποκαλύπτονται πολλά, τα οποία αποδεικνύουν την προχειρότητα με την οποία η Κυβέρνηση χειρίστηκε το όλο θέμα. Ακόμα μεγαλύτερη ασέβεια, είναι το γεγονός ότι ένα δίωρο μετά την αποκάλυψη του απαράδεκτου αυτού συμβάντος, με τη δημοσίευση των θεμάτων, ο αναπληρωτής Κυβερνητικός Εκπρόσωπος έσπευσε να χαρακτηρίσει το περιστατικό, σαμποτάζ, προτού καν διεξαχθεί έρευνα, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της Κυβέρνησης ως όφειλε να πράξει», πρόσθεσε.

Ο κ. Λεωνίδου είπε ακόμα ότι το Δημοκρατικό Κόμμα αναμένει την ταχύτατη διερεύνηση της υπόθεσης, από ανεξάρτητους ερευνητές, και όχι από εσωτερικούς ερευνώντες λειτουργούς, διότι ο ερευνών δεν μπορεί να είναι και ερευνώμενος, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες εκεί και όπου υπάρχουν .

«Η πολιτική ευθύνη ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην Κυβέρνηση, η οποία οφείλει να την αποδεχθεί και να την αναλάβει. Πρώτο και κύριο μέλημα της Κυβέρνησης, πρέπει να είναι η αποκατάσταση από τη μια του κύρους της διαδικασίας και από την άλλη, η θεραπεία των αρνητικών συνεπειών στους εξεταζόμενους», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς τι ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας ενώπιον της Επιτροπής, ο κ. Λεωνίδου είπε ότι ο Υπουργός αρχικά τους ανέφερε ότι το συμβάν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν άφησε να αποκλειστεί και το σαμποτάζ γιατί, όπως είπε, «θεωρώ ότι ήθελε να καλύψει ουσιαστικά και τη δήλωση του Αναπληρωτή Κυβερνητικού Εκπροσώπου».

Σε ερώτηση για το θέμα του ερευνώντος λειτουργού, ο κ. Λεωνίδου είπε ότι έχει αποφασιστεί από τον κ. Καδή να οριστεί ερευνών λειτουργός από το Υπουργείο Παιδείας.

«Εμείς διαφωνούμε με αυτή τη διευθέτηση. Θα πρέπει να υπάρξει ανεξάρτητος ερευνών λειτουργός ο οποίος να προέρχεται είτε από τη Νομική Υπηρεσία, είτε ο ίδιος ο Γενικός Εισαγγελέας να ορίσει τρίτο ανεξάρτητο πρόσωπο, πιθανόν ένα πρώην δικαστικό», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλληλεγγύης Μιχάλης Γιωργάλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι οι εξηγήσεις και οι απαντήσεις που δόθηκαν σήμερα από τον Υπουργό Παιδείας ούτε καθησυχάζουν την αναστάτωση που προέκυψε και στην κοινή γνώμη, αλλά ιδιαίτερα στους υποψήφιους που διαγωνίζονται, αλλά ούτε ικανοποιούν τις απορίες και τις απαιτήσεις της κοινής γνώμης.

«Εμείς κατά τη διάρκεια της συνεδρίας, ζητήσαμε, όπως και πολλοί άλλοι συνάδελφοι να διερευνηθούν πλήρως οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η δημοσιοποίηση των θεμάτων. Να απαντηθούν όλα τα ερωτήματα και βέβαια, να επιστρέψει ο Υπουργός και το επιτελείο και να ενημερώσει την Επιτροπή Παιδείας. Εμείς ζητούμε ακόμα να διερευνηθούν και τυχόν ποινικές ευθύνες, διότι οι λειτουργοί του Υπουργείου που βρίσκονται στο περιβάλλον διακίνησης των δοκιμιών τα οποία προωθούνται στις εξετάσεις, υπογράφουν υπεύθυνες δηλώσεις, οι οποίες κατοχυρώνουν το δικαίωμα της πολιτείας να διερευνήσει τυχόν ποινικά αδικήματα σε περίπτωση διαρροής αυτών των θεμάτων. Το περιστατικό έδειξε ότι υπάρχει πρόβλημα ακόμα και σε αυτό το στεγανό και επιτυχημένο τμήμα διεξαγωγής των εξετάσεων στο Υπουργείο Παιδείας και αναμένουμε, γιατί το ζητήσαμε, από την Υπηρεσία Εξετάσεων να μας εξηγήσει τι τυχόν πήγε στραβά, τι χρειάζεται περαιτέρω, προκειμένου να μην επαναληφθεί μια παρόμοια περίπτωση στο μέλλον», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών Γιώργος Περδίκης, σε δηλώσεις του, είπε ότι οι εξηγήσεις που έχει δώσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και η Κυβέρνηση δεν τους ικανοποιούν.

«Θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση, κατ’ αρχήν, πρέπει να απολογηθεί προς τον κυπριακό λαό και για όσα ευτράπελα ανέφεραν χθες διάφοροι κυβερνητικοί αξιωματούχοι περί σαμποτάζ, προβοκάτσιες και οργανωμένης προσπάθειας να πληγεί τάχα η μεγάλη αυτή μεταρρύθμιση στον κατάλογο των διοριστέων. Θεωρούμε ότι η Κυβέρνηση παραμένει ανεπανόρθωτα εκτεθειμένη στο θέμα του μεγάλου αυτού λάθους, το οποίο έχει στοιχίσει σε νέους ανθρώπους στο ξεκίνημα μιας προσπάθειας και μιας ελπίδας, τους έχει απογοητεύσει, θα δημιουργήσει κόστος για τα δημόσια οικονομικά και δεν κολάζεται αυτό το λάθος με το να εγκρίνει το Υπουργικό Συμβούλιο οποιοδήποτε ποσό για αποζημιώσεις ή για να πληρωθούν κάποια αεροπορικά εισιτήρια. Τελικά, οι φορολογούμενοι για μια ακόμα φορά καλούνται να πληρώσουν τα λάθη της πολιτικής ηγεσίας ή λειτουργών του δημοσίου», πρόσθεσε.

Ο ανεξάρτητος Βουλευτής Παύλος Μυλωνάς, στις δικές του δηλώσεις, είπε ο κατάλογος διορισίμων είναι ουσιαστικά το πέπλο που κρύβει την κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

«Με μπαλώματα δεν μπορούμε να πετύχουμε καμιά αλλαγή, ούτε η πολυδιαφημιζόμενη μεταρρύθμιση, αλλά βεβαίως ούτε και οι στόχοι μας. Χρειάζεται να πάμε ξανά πίσω στην αρχή, ανακαλύπτοντας ουσιαστικά την ανάγκη ο εκπαιδευτικός να είναι στην έδρα δάσκαλος και φορέας γνώσης προσωπικοτήτων, αρχών και αξιών, κάτι το οποίο δεν βρίσκει κανείς σήμερα μέσα στις σχολικές μονάδες. Οι εξετάσεις ουσιαστικά δίνουν τη δυνατότητα σε όσους πληρώσουν σε φροντιστήρια, σε όσους για μια στιγμή και μόνο πετύχουν μια εξέταση να πάρουν θέση στα δημόσια σχολεία. Πρέπει να ξανα-συζητήσουμε το θέμα, μετά τις προεδρικές εκλογές», κατέληξε.

Print Friendly, PDF & Email