Πέντε πολύ σοβαροί λόγοι για να κάνετε τα φαγητά σας πιο πικάντικα

Print Friendly and PDF

Τα πικάντικα φαγητά θεωρούνται απόλαυση για πάρα πολλές χώρες του κόσμου, καθώς τα μπαχαρικά πάντα προσδίδουν κάτι το ιδιαίτερο στη γεύση. Όλοι οι πολιτισμοί διαθέτουν πιάτα που διεγείρουν και τονώνουν τον ουρανίσκο σας, ενώ η απόλαυση για πολλούς μεγαλώνει όταν τα συστατικά των φαγητών έχουν πιο πικάντικη γεύση.

Πέρα από αυτό όμως, η προσθήκη μπαχαρικών στο φαγητό μπορεί να προσφέρει μερικά πολύ σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Παρόλο που υπάρχει ένα πλήθος απροσδόκητων «προνομίων» σ’ αυτούς που επιλέγουν να κάνουν τα φαγητά τους πιο πικάντικα, η καψαϊκίνη είναι το κύριο συστατικό που πρέπει να έχουμε όλοι κατά νου. Η καψαϊκίνη βρίσκεται σε πικάντικες τροφές όπως στις πιπεριές jalapeños, habaneros και στο πιπέρι καγιέν και είναι αυτή που μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να ζήσετε μία ζωή πιο υγιεινή και ευτυχισμένη.

Και αν ακόμα δεν πειστήκατε… παρακάτω θα βρείτε πέντε λόγους για να αρχίσετε να κάνετε το φαγητό σας λίγο πιο πικάντικο.

1. Θα χάσετε περισσότερο βάρος

Η καψαϊκίνη είναι μια θερμογονική ουσία,η οποία προκαλεί αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, ενισχύοντας προσωρινά το μεταβολισμό και αναζωογονώντας την ικανότητά της να καίει θερμίδες, ενώ παράλληλα η καψαϊκίνη μπορεί να μειώσει την όρεξη. Μια μελέτη του 2005, που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Obesity διαπίστωσε ότι η πρόσληψη καψαϊκίνης αύξησε τον κορεσμό των συμμετεχόντων και μείωσε την πρόσληψη θερμίδων και λιπών.

2. Συμβάλει στην καλή υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις παραμένουν κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των ανδρών και των γυναικών σ’ όλο τον κόσμο, αλλά η κατανάλωση πικάντικων φαγητών μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης της πάθησης. Μελέτες δείχνουν ότι η καψαϊκίνη μπορεί να μειώσει την LDL ή αλλιώς την κακή χοληστερόλη, η οποία συσσωρεύεται στα τοιχώματα των αρτηριών και περιορίζει τη ροή του αίματος στην καρδιά. Τα πικάντικα τρόφιμα, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε το 2012 στο American Chemical Society meeting, μπορούν να διευρύνουν τα αιμοφόρα αγγεία, να προωθήσουν την κυκλοφορία και να βοηθήσουν στη διαχείριση του σακχάρου στο αίμα σας.

3. Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου

Όλοι γνωρίζουμε ότι μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφής σε συνδυασμό με την τακτική άσκηση μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο του καρκίνου. Αν θέλετε να αυξήσετε τις πιθανότητες να μην εμφανίσετε καρκίνο ποτέ, τότε προτιμήστε τα πιο πικάντικα πιάτα. Μια μελέτη του 2006 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Cancer υποστήριξε ότι η καψαϊκίνη μπορεί να εμποδίσει την εξάπλωση των κυττάρων του καρκίνου του προστάτη. Τα πικάντικα τρόφιμα είναι επίσης γνωστά για την ενίσχυση της ανοσίας. Μελέτες δείχνουν ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αποσυμφορητικό, προστατεύοντας από ερεθισμούς και ρύπους, όπως σκόνη και καπνό.

4. Τρώτε με μέτρο

Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που τρώνε πικάντικα τρόφιμα είναι συχνά πιο κορεσμένοι από αυτούς που δεν τα προτιμάνε, γεγονός που μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες υπερκατανάλωσης τροφής. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι τα καρυκεύματα στα τρόφιμα επιβραδύνουν φυσικά τη διαδικασία φαγητού, δίνοντας στον εγκέφαλο περισσότερο χρόνο για να συνειδητοποιήσει ότι το σώμα είναι γεμάτο και χορτάτο. Το τελικό αποτέλεσμα: καταναλώνονται λιγότερες θερμίδες.

5. Μπορεί να ζήσετε περισσότερο

Εάν τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα δεν ήταν αρκετά πειστικά, σκεφτείτε αυτό το τελευταίο όφελος: Η κατανάλωση πικάντικων τροφών μπορεί να συμβάλει στη μακροζωία. Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, οι άνθρωποι που κατανάλωναν πικάντικο φαγητό κάθε μέρα είχαν 14% λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο του θανάτου σε σύγκριση με τους ανθρώπους που κατανάλωναν πικάντικο φαγητό μόνο μία φορά την εβδομάδα ή και λιγότερο.

Print Friendly, PDF & Email