Louis : Νέα στρατηγική για απαγκίστρωση από ιδιοκτησία ξενοδοχείων

Ακολουθώντας τη διεθνή στρατηγική απαγκίστρωσης από την ιδιοκτησία ξενοδοχείων το συγκρότημα Λούης επικεντρώνεται στη διαχείρισή τους, δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου Κωστάκης Λοΐζου, τονίζοντας ότι το τρέχον έτος τα κέρδη θα είναι μειωμένα λόγω των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Ο κ. Λοΐζου, χαιρετίζοντας την 20η ετήσια γενική συνέλευση του συγκροτήματος είπε ότι ήδη μέχρι τώρα παρατηρείται μια μείωση στις κρατήσεις και μια τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής αποδίδοντας το γεγονός στο Brexit και τα ευρύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικονομίες των Ευρωπαϊκών χωρών.

Ειδικότερα για τη στρατηγική απαγκίστρωσης από την ιδιοκτησία ξενοδοχείων τόνισε ότι «η οποιαδήποτε πώληση πρέπει να γίνεται στο σωστό timing και όταν οι τιμές που μπορεί να εξασφαλισθούν είναι ελκυστικές».

Με αυτό τον τρόπο συνέχισε «ευελπιστούμε να μειώσουμε τον δανεισμό του συγκροτήματος ελαφρύνοντας έτσι τις υποχρεώσεις και τους κινδύνους».

Πώληση Hilton Cyprus

Πρόσθεσε ότι η απομόχλευση θα δώσει επίσης την δυνατότητα στο συγκρότημα να μελετήσει το θέμα μερισματικής πολιτικής, «κάτι που είμαι σίγουρος ότι ενδιαφέρει όλους μας ως μετόχους».

Μέσα σε αυτό το πνεύμα, σημείωσε, «προχωρήσαμε πρόσφατα στην πώληση της συμμετοχής μας (22%) στο μετοχικό κεφάλαιο της CTDC, ιδιοκτήτριας του ξενοδοχείου Hilton Cyprus, για το πολύ καλό ποσό των €16.250.000,00».

Λειτουργία τριών νέων ξενοδοχείων

Αναλύοντας τις κινήσεις που προβαίνει ο όμιλος για βελτίωση της κερδοφορίας του είπε ότι «πέρσι το καλοκαίρι λειτουργήσαμε με επιτυχία το Louis Paphos Breeze, στην Πάφο, το οποίο έτυχε ολοκληρωτικής ανακαίνισης. Η νέα αυτή μονάδα έχει ως γνωστόν ενοικιασθεί από Ρώσσους επενδυτές με μακροχρόνια σύμβαση. Οι περσινές ενδείξεις ήταν πολύ θετικές και από τις μέχρι τώρα κρατήσεις φαίνεται να εδραιώνεται στην αγορά».

Παρομοίου είδους συμφωνία, είπε, «συνομολογήσαμε, ενοικιάζοντας σε μακροχρόνια βάση, το νεόκτιστο ξενοδοχείο Louis Ivi Mare που βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο της Κάτω Πάφου και που μόλις πριν λίγες μέρες άνοιξε τις πόρτες του φιλοξενώντας τους πρώτους του πελάτες. Αποτελείται από 148 δωμάτια, 3 εστιατόρια, 1 εσωτερική και 1 εξωτερική πισίνα- την μεγαλύτερη στην περιοχή της Πάφου».

Παράλληλα τόνισε ότι «υλοποιώντας την πολιτική μας για προώθηση εναλλακτικών τουριστικών προϊόντων που προβάλλουν την κυπριακή παράδοση και φιλοξενία, ενοικιάσαμε και λειτουργήσαμε φέτος τον Απρίλιο το πρώτο μας boutique hotel, το Polis 1907 που βρίσκεται στην «καρδιά» της Πόλης Χρυσοχούς. Το Polis 1907 είναι ένα παλιό αρχοντικό του 20ου αιώνα που ανακαινίστηκε πλήρως και από την πρώτη στιγμή που λειτούργησε αγκαλιάστηκε τόσο από το Κυπριακό κοινό όσο και από πράκτορες του εξωτερικού».

Ανακαίνιση ξενοδοχειακών μονάδων ομίλου

Συνεχίζοντας είπε ότι «στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για αναβάθμιση του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρουμε, επενδύσαμε τα τελευταία χρόνια σημαντικά ποσά σε ανακαινίσεις υφισταμένων ξενοδοχειακών μας μονάδων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανακαίνιση του ξενοδοχείου Hilton Park, με μία επένδυση πέραν των €7 εκ. που περιλαμβάνει όλα τα δωμάτια, την δημιουργία νέων κοινοχρήστων χώρων και την αναβάθμιση των υπολοίπων. «Η ανακαίνιση αυτή ήταν και καθοριστικός παράγοντας της ανανέωσης της συμφωνίας μας με τη Hilton International για άλλα 10 χρόνια και ευελπιστούμε και στην εξασφάλιση των 5 αστέρων», σημείωσε.

Έργα ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο χειμώνα και σε μονάδες στην Ελλάδα όπως το Louis Creta Princess Aqua park &Spa «στο οποίο έγινε σημαντική  επένδυση για την αναβάθμισή του και συνεχίζουμε με ένα δυναμικό στρατηγικό σχεδιασμό αναβάθμισης των μονάδων μας μέχρι το 2022».

Αναφέρθηκε στην ραγδαία ανάπτυξη και των εστιατορίων του ομίλου που με τα πρόσφατα ανοίγματα του Ελληνικού Ουζομεζεδοπωλείου και του Akakiko στην Πάφο και στη Πόλη Χρυσοχούς έφθασαν τα 9 Παγκύπρια.

Σήμερα η Louis Hotels λειτουργεί 25 ξενοδοχειακές μονάδες από τις οποίες οι 9 είναι ιδιόκτητες, ανέφερε εκτελεστικόςπρόεδρος του ομίλου.

Βελτίωση τουριστικού προϊόντος

Ο κ. Λοΐζου, σχολιάζοντας τις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν για βελτίωση του τουριστικού προϊόντος είπε ότι πρέπει να είναι η προσέλκυση τουριστών από αγορές πέραν του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ρωσίας. Τέτοιες χώρες είναι πρώτα-πρώτα η Γερμανία, η μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή αγορά εξερχομένου τουρισμού, αλλά και η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ιταλία και άλλες.

«Κατά την άποψη μου, πρέπει να επικεντρώσουμε τις προσπάθειες μας προς τη Γερμανική αγορά. Για να το καταφέρουμε αυτό πρέπει να διαμορφώσουμε σε κάποια ξενοδοχεία μας το προϊόν που αρέσει στους Γερμανούς: Το προσωπικό μας να μιλά γερμανικά, το φαγητό να προσαρμοστεί στις γερμανικές συνήθειες και γενικά οι υπηρεσίες μας να ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις τους. Παράλληλα βέβαια θα πρέπει να αυξηθούν και οι αεροπορικές συνδέσεις με διάφορες πόλεις της Γερμανίας», σημείωσε.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, είναι απαραίτητη και η κρατική βοήθεια, είπε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι το νεοϊδρυθέν υφυπουργείο τουρισμού θα αντιμετωπίσει θετικά αυτές τις προσπάθειες και θα τις στηρίξει με διάφορα μέτρα και πρωτοβουλίες.

Υπογράμμισε ακολούθως ότι υπάρχουν και άλλα θέματα που μπορεί να υιοθετηθούν για την αύξηση του εισερχομένου τουρισμού, όπως η επιμήκυνση της σαιζόν, η προώθηση της γαστρονομίας, του πολιτισμού, του αγροτουρισμού, του θρησκευτικού, του συνεδριακού και του αθλητικού τουρισμού.

Χρονιά ορόσημο το 2018

Ο εκτελεστικόςπρόεδρος του ομίλου Κωστάκης Λοΐζου, χαρακτήρισε την περσινή χρονιά ως χρονιά ορόσημο διότι ανακοινώθηκε η επαναφορά 100% των μετόχων της Celestyal Cruises στη Louis Plc που είναι και ο κυριότερος λόγος της αυξημένης κερδοφορίας μας.

Ειδικότερα ανέφερε ότι το καθαρό κέρδος του συγκροτήματος για το 2018  ανήλθε στα €30,2 εκ. σε σύγκριση με €11,5 εκ. το 2017. Παρουσιάζεται δηλαδή μια σημαντική βελτίωση κατά €18,7 εκ. Αυτή οφείλεται κυρίως στη συμπερίληψη των κερδοφόρων αποτελεσμάτων της Celestyal Cruises (€11,9 εκ.), στη μείωση των εξόδων χρηματοδότησης κατά €2,6 εκ. και στην μείωση της φορολογίας της Louis Hotels κατά €4,2 εκ

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ