Το Branding του Κυπριακού Τουρισμού

Ο τουρισμός αποτελεί από τη δεκαετία του '80 έναν από τους κυριότερους στυλοβάτες της κυπριακής οικονομίας με μεγάλη συνεισφορά στο ΑΕΠ και την απασχόληση σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Έχει επίσης αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες στήριξης της πορείας ανάκαμψης της κυπριακής οικονομίας μετά την κρίση του 2013. Είναι όμως καιρός για επανατοποθέτηση. 

Ενόψει του 42ου Ετήσιου Ξενοδοχειακού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2020 στη Λευκωσία, παρουσιάζεται επιγραμματικά πιο κάτω η πρότασή μου για το branding της τουριστικής Κύπρου – μια νέα ταυτότητα (brand name) για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. Η εισήγησή μου αφορά μια πιο σύγχρονη και πολυδιάστατη προώθηση της Κύπρου ως ολόχρονου τουριστικού προορισμού. Μια στρατηγική που έχει τις ρίζες της στην πολιτιστική κληρονομιά του τόπου. Η πρότασή μου αφορά τόσο το σλόγκαν όσο και το δημιουργικό σκεπτικό για το σχεδιασμό του λογότυπου.

Βασικοί άξονες της δημιουργικής στρατηγικής είναι η καταπολέμηση της εποχικότητας και η ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού: καζίνο, θρησκευτικός/πολιτιστικός, κρουαζιέρας, συνεδριακός, ποδηλατικός/αθλητικός, οινογαστρονομικός, υπαίθρου, γαμήλιος και γκολφ. Μια εναλλακτική μορφή τουρισμού που μπορεί να αξιοποιηθεί περισσότερο είναι ο εξειδικευμένος τομέας «υγείας, ευεξίας, αποκατάστασης και για άτομα με αναπηρία». Το κλίμα μας είναι εξαιρετικό και βοηθά την καλυτέρευση της υγείας κάποιου ασθενούς – ειδικά το ξηρό κλίμα στις ορεινές περιοχές. Η φωτοθεραπεία είναι κάτι που μπορεί να δουλέψει στην Κύπρο λόγω του ήλιου, ενώ ο αέρας που αναπνέουμε επίσης είναι καθαρός.

Βασικός στόχος του νέου branding της χώρας μας είναι να αναδειχτούν τα ιδιαίτερά χαρακτηριστικά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα: το καλό μας κλίμα, οι μικρές αποστάσεις μέσα στο νησί (μέσα σε μια ώρα βρίσκεσαι από το βουνό στη θάλασσα), η γνώση της αγγλικής γλώσσας που δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας και οικειότητας και η φιλοξενία των Κυπρίων.

Στο πιο πάνω πλαίσιο, προτείνω το σλόγκαν (ελληνικά και αγγλικά): ©Ιστορική φιλοξενία, ολόχρονα / ©Historic hospitality, all year round.
Η μικρή και συνάμα δημιουργική αυτή φράση έχει πολλαπλή σημασία και αξία: προβάλλει την Κυπριακή φιλοξενία, καταπολεμά την εποχικότητα, τονίζει τη σημαντικότητα της φιλοξενίας, διαφοροποιεί το τουριστικό μας προϊόν και κτίζει το μέλλον του κυπριακού τουρισμού στην ιστορική μας κληρονομιά και τα ειδικά χαρακτηριστικά και πολλαπλά πλεονεκτήματα που προσφέρει ο τόπος.
Το δημιουργικό σκεπτικό για το λογότυπο μπορεί να κωδικοποιηθεί ως ακολούθως: Σε ένα κυκλικό σχήμα να απεικονίζονται συμβολικά οι τέσσερεις εποχές του χρόνου μέσα από τις ανάλογες / αντίστοιχες ειδικές μορφές τουρισμού π.χ. πολιτισμός/αθλητισμός, συνεδριακός τουρισμός, αγροτουρισμός κ.ο.κ. (η ποικιλομορφία των ειδικών μορφών τουρισμού σε συσχετισμό με την κατάλληλη εποχή). Το περίγραμμα του κυκλικού λογότυπου –πράσινου χρώματος ώστε να παραπέμπει στο βιώσιμο τουρισμό / circular tourism economy– να σχηματίζεται με το σλόγκαν (το πάνω ημικύκλιο με τις λέξεις «Historic hospitality» και το κάτω ημικύκλιο με το δεύτερο μέρος του σλόγκαν «all year round»).

Τα χρώματα του νέου λογότυπου: πράσινο (κυκλική οικονομία, βιώσιμος τουρισμός), κίτρινο (ήλιος) και γαλάζιο (θάλασσα).
Ο τίτλος της νέας καμπάνιας και το μεταφορικό μήνυμα που προτείνω για την τουριστική Κύπρο είναι: «©Revisit, Recharge, Rejuvenate».
Πιστεύω η πιο πάνω πρότασή μου μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση ενός σοβαρού προβλήματος –ταυτότητα / branding, επιμήκυνση της σεζόν– που αντιμετωπίζει ο Κυπριακός Τουρισμός εδώ και πολλά χρόνια.

ΝΙΚΟΣ Γ. ΣΥΚΑΣ Σύμβουλος Στρατηγικής, Επικοινωνίας και Καινοτομίας

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ