Η ακτοπλοϊκή και οι πτήσεις

• Η σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας συνεχίζει να είναι ακριβή και πρέπει να βρεθούν λύσεις

Οι νεότερες εξελίξεις που ανακοίνωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας είναι προς την ορθή κατεύθυνση. Ειδικά, το κόστος (130 ευρώ) για τους επιβάτες που θα θελήσουν να ταξιδέψουν με πλοίο στην Ελλάδα φαίνεται να είναι λογικό. Ελπίζουμε, η ΕΕ, η οποία θα πρέπει να εγκρίνει την επιδότηση της ακτοπλοϊκής γραμμής να δώσει το «πράσινο» φως, ώστε η σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας δια θαλάσσης να γίνει πραγματικότητα.

Ωστόσο, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι αυτή η εξέλιξη δεν αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά την ανάγκη για μείωση των αεροπορικών ναύλων από την Κύπρο στην Ελλάδα.

Μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να αμβλύνει κάπως το πρόβλημα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όμως δεν θα λειτουργήσει καταλυτικά για συγκράτηση των αεροπορικών ναύλων, τα οποία συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.

Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι στις προσπάθειες της κυβέρνησης για να εξεύρει νέες αεροπορικές εταιρείες που θα ενδιαφέρονταν να διενεργούν τα δρομολόγια Κύπρος – Αθήνα και Κύπρος – Θεσσαλονίκη, υπήρξαν αντιδράσεις από συγκεκριμένη εταιρεία που κάνει σήμερα τα δρομολόγια Κύπρου – Ελλάδας.

Όπως πληροφορούμαστε, η εταιρεία αυτή είπε ξεκάθαρα στην κυβέρνηση ότι εάν εισέλθουν κι άλλες εταιρείες στα δρομολόγια Κύπρου – Ελλάδας, αυτή θα σταματήσει τις δικές της πτήσεις, γιατί λόγω ανταγωνισμού, η αεροπορική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας θα είναι ασύμφορη.

Όπως γίνεται αντιληπτό, η μόνη προοπτική για μείωση των αεροπορικών ναύλων προς την Ελλάδα (μέσω της αύξησης των εταιρειών), δεν μπορεί να αποδώσει, αφού θα προστεθεί μια νέα εταιρεία και θα αποχωρήσει μια άλλη.

Ενόψει αυτής της εξέλιξης, πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να δει εξ’ αρχής όλο το πλέγμα που αφορά των αεροπορική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας.

Και μ’ αυτό εννοούμε ότι πρέπει να εξεταστούν ξανά:
• Οι επιβαρύνσεις και οι φόροι που θέτουν στα εισιτήρια τα αεροδρόμια Κύπρου και Ελλάδας.
• Οι όροι (αριθμός πτήσεων, θέσεων, κλπ.) με βάση τους οποίους η Κύπρος δίνει άδεια σε αεροπορικές εταιρείες που πετούν από τη χώρα μας στην Ελλάδα.
• Τα ποσοστά κέρδους των αεροπορικών εταιρειών.
• Οι τρόποι ηλεκτρονικής κράτησης θέσεων, σε σχέση με τις τιμές που διαμορφώνονται στο ταμπλό των κομπιούτερ.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον αριθμό των αεροπορικών εταιρειών που πετούν από την Κύπρο στην Ελλάδα, καθώς και τα κίνητρα που δίνει η κυβέρνηση, πρέπει να επανεξεταστούν και επαναξιολογηθούν.

Και αυτό, γιατί ακόμα και σήμερα που δεν είμαστε σε περίοδο αιχμής, οι τιμές των εισιτηρίων συνεχίζουν να είναι σε υψηλά επίπεδα.

Αν όντως θέλουμε πραγματικά να ενισχύσουμε την πιο δημοφιλή σύνδεση της Κύπρου και να βοηθήσουμε τους ταξιδιώτες, οφείλουμε να βρούμε λύση.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας δεν θα πρέπει να αποτελέσει τη δικαιολογία για να σταματήσουν οι ενέργειες για μείωση των αεροπορικών ναύλων προς την Ελλάδα.

Αντίθετα, οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειες μας προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε είτε ακτοπλοϊκώς, είτε αεροπορικώς να μπορούμε να ταξιδεύουμε στην Ελλάδα με λογικό κόστος.

Ιωσήφ Ιωσήφ

TAGS:
Print Friendly and PDF

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ